דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונה בעת נהיגה ברכב מושכר 

מאת    [ 17/06/2010 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 3600 פעמים ]

אם החלטתם ללכת על השכרת רכב בחו"ל בחופשה הקרובה, אתם ודאי מעדיפים להתעסק בתכנון החופשה, מאשר לחשוב על בעיות שעלולות לצוץ. אולם מניסיונם של רבים אפשר ללמוד שכדאי לחשוב מראש על תרחישים כמו תאונות ותקלות ברכב.

כדאי להבין מה תהיה המשמעות של מקרים כאלה ובעיקר כיצד ניתן למזער את הבעיות שעשויות לצוץ, במיוחד כשאתם נמצאים בארץ זרה. זאת על ידי בחירה נבונה של החברה ממנה תשכירו רכב והבנה של תנאי השכירות.

תכנון מראש יעזור לכם מאוד

עדיף לתכנן מראש את תוכניותיכם ולא לחכות לרגע האחרון. השכרת רכב בחו"ל מראש, בעזרת חברה מהארץ, תאפשר לכם מבחר גדול יותר, תשלום בשקלים ולא במטבע זר וידיעה שיש לכם עם מי לדבר במקרה של בעיה. במקרה של תאונה הדבר האחרון שתרצו הוא שייקח לחברה שלכם מספר ימים לדאוג לכם לתחליף ושהתוכניות שלכם ירדו לטמיון.

ביטוח בעת השכרת רכב בחו"ל

בין אם אתם שוקלים השכרת רכב באוסטרליה, השכרת רכב בניו זילנד או בכל מקום אחר- הדרך הכי טובה שתמנעו לעצמכם כאבי ראש במקרה של תאונה בעת השכרת רכב בחו"ל היא לדאוג לעצמכם לביטוח שיכסה אתכם.

מומלץ לרכוש ביטוח המכסה את נזקי הרכב השכור ורכב צד ג'. בסוגי ביטוח מסוימים כלולה השתתפות עצמית במקרה של תאונה ואילו סוגי ביטוח יקרים יותר משחררים אתכם מהשתתפות עצמית, כל עוד התאונה עונה על תנאי ההסכם שלכם עם חברת ההשכרה.

סוגי ביטוח מותאמי השכרת רכב בחו"ל

אם האפשרות של גניבת הרכב שתשכרו מדאיגה אתכם, כדאי לברר מראש גם על ביטוח מסוג זה. כמו במקרה של ביטוח לתאונות, גם למקרה של גניבות קיימים סוגי ביטוח שמחייבים אתכם בהשתתפות עצמית, אולם בהוספת סכום לא גבוה ליום ניתן לרכוש ברוב המקרים פוליסה המשחררת אתכם מחובה זו. גם כאן, הכל בתנאי שעמדתם בתנאי ההסכם.

עוד פרט שמומלץ לשים אליו לב בעת השכרת רכב בחו"ל הוא האם פוליסת הביטוח מגבילה אתכם מבחינת המוסכים בהם ניתן לטפל ברכב אחרי תאונה, מה שיכול להפוך את המצב המתסכל גם כך לעוד יותר מסורבל. כדאי גם לבדוק אם הביטוח מכסה הוצאות שמאי המעריך את הנזק ובמקרה ואתם מעוניינים בכך, גם בשמאי פרטי שייתן חוות דעת נוספת.

הולכים על השכרת רכב בחו"ל? שימו לב לחוקי התנועה

ישראלים נושאי רישיון נהיגה ישראלי מורשים לנהוג בו כרישיון בינלאומי, אולם יש לזכור שחוקי התנועה שונים ממדינה למדינה. לכן, יש להגביר ערנות- זה יהיה הביטוח הכי איכותי שתוכלו לרכוש לעצמכם.

שימו לב לתמרורים, לכיווני הנסיעה והתנועה, לסימונים בכביש, לחנייה ועוד. במידה ונקנסתם, כדאי מאוד לשלם את הקנס לפני שתעזבו את המדינה, משום שבמידה ולא תעשו זאת, חברת ההשכרה תגבה מכם סכום כסף נוסף כדמי טיפול בקנס.

דיווח מהיר יחסוך כאבי ראש וכסף

אם בכל זאת הייתם מעורבים בתאונה, דווחו על כך כמה שיותר מהר לחברת ההשכרה שלכם. בחוזה השכירות תוכלו בדרך כלל למצוא מספר חירום למצבים כמו תאונות וגניבות ואם אתם זכאים לכך, תוכלו בהזדמנות זו גם לדרוש רכב חילופי. כמו כן, חלה עליכם חובת הדיווח למשטרה המקומית במקרה של תאונה בעת השכרת רכב בחו"ל. הקפידו לשמור העתק של הדיווח למשטרה, סביר להניח שהדבר ישמש אתכם בהמשך.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב